Beteg-együttműködés - Betegedukáció
A betegedukáció szerepe napjainkban
A modern infokommunikációs eszközök (internet, mobiltelefon) elterjedésével a páciensek is egyre öntudatosabbá váltak.
Egyrészt könnyen szerezhetnek információkat betegségükkel vagy akár az alkalmazott terápiával kapcsolatban a széles körben rendelkezésre álló (gyakran bizonytalan eredetű és minőségű) információforrásokból, másrészt fokozódik az igényük a terápia mellé adott plusz szolgáltatások iránt: szeretnék tudni, hogy a felírt terápia mellett ők hogyan járulhatnak hozzá a gyógyulásukhoz.
Ez jelentős időt von el az orvosoktól és számos esetben - amennyiben nem kontrollált a folyamat - ronthatja a terápia hatékonyságát.
A gyógyító orvosok számára a másik jelentős kihívást a terápiakövetési hajlandóság alacsony szintje jelenti.
A betegegyuttmukodes.hu rendszer ezt a két területet fedi le:
- Ellenőrzött, minőségi információkat ad a pácienseknek a terápiájukkal kapcsolatban.
- Tehermentesíti az orvost azáltal, hogy az orvos - beteg kapcsolatba beépülve megválaszolja azon kérdéseket is, amelyeket a vizitek során nincs idő megbeszélni. Lehetőséget nyújt az orvosnak a teljes folyamat kontrolljára: a páciens előre meghatározott módon és időben kapja meg az üzeneteket, a programban résztvevő páciensekről és a nekik felkínált tartalmakról minden esetben a kezelőorvos dönt, így elkerülhetőek a téves, a terápia sikerességét károsan befolyásoló információk és a betegedukációs program a terápia tényleges támogató eszközévé válik.
betegegyuttmukodes.hu - Automatizált kommunikációra épülő betegedukációs és terápiamenedzsment rendszer
A betegegyüttműködés.hu rendszer egy automatizált kommunikációra épülő modern betegedukációs és terápiamenedzsment Rendszer, amely közelebb hozza az egészségügy három legfontosabb szereplőjét: a gyógyulni kívánó pácienst, a gyógyítani akaró orvost, egészségügyi szakdolgozókat. valamint az egészségügyi intézményi rendszert. Emellett lehetőséget biztosít a korszerű terápiákat elérhetővé tevő gyógyszeripari és orvostechnikai vállalatoknak arra, hogy ne csak készítményeket, hanem sokkal többet, információkat és szolgáltatásokat juttassanak el mind a betegek, mind az őket kezelő szakemberek számára.
A Rendszer igénybevételével az egészségügyi szereplők (egészségügyi intézmények, kórházak, szakrendelések, szakmai szervezetek, államigazgatási szereplők, gyógyszertárak, gyógyszeripari gyártó vállalatok) az alábbi előnyöket aknázhatják ki:
- Adott betegséghez vagy terápiához kapcsoltan testreszabott betegtájékoztató üzenetsorozatokat juttathatnak el a páciensek felé e-mail, sms formájában,
- Javíthatják egy betegcsoport egészségtudatosságát,
- Célzott kapcsolt szolgáltatásokat tudnak nyújtani egy internet alapú rendszeren keresztül az internetet nem használó pácienseknek is,
- Betegedukáción, beteggondozáson keresztül tudják növelni a pontosabb terápiakövetést,
- Könnyedén tudnak elérni nagy betegpopulációt,
- Hatásukra a betegek együttműködési szintje javul, vagyis kevesebb páciens morzsolódik le, hosszabb lesz a kezelésben eltöltött idő.
A betegek a Rendszer használatával edukációs témájú üzenetküldő szolgáltatást vehetnek igénybe a kórházi kezeléssel párhuzamosan vagy annak befejezését követően. Ezen szolgáltatás keretében betegségükkel, terápiájukkal kapcsolatban kapnának ellenőrzött, minőségi információkat.
A Rendszer a betegek és választható módon hozzátartozóik részére üzenet sorozatokat küld, amelyeket a betegségükhöz vagy terápiájukhoz kapcsoltan, testreszabott szakmai szempontok alapján állít össze. Az üzenetek küldése választható módon, meghatározott gyakorisággal, e-mail vagy üzenetküldő szolgáltatás formájában történik.