Beteg-együttműködés - Betegedukáció

A betegedukáció szerepe napjainkban

A modern infokommunikációs eszközök (internet, mobiltelefon) elterjedésével a páciensek is egyre öntudatosabbá váltak.

Egyrészt könnyen szerezhetnek információkat betegségükkel vagy akár az alkalmazott terápiával kapcsolatban a széles körben rendelkezésre álló (gyakran bizonytalan eredetű és minőségű) információforrásokból, másrészt fokozódik az igényük a terápia mellé adott plusz szolgáltatások iránt: szeretnék tudni, hogy a felírt terápia mellett ők hogyan járulhatnak hozzá a gyógyulásukhoz.

Ez jelentős időt von el az orvosoktól és számos esetben - amennyiben nem kontrollált a folyamat - ronthatja a terápia hatékonyságát.

A gyógyító orvosok számára a másik jelentős kihívást a terápiakövetési hajlandóság alacsony szintje jelenti.

A betegegyuttmukodes.hu rendszer ezt a két területet fedi le:

  • Ellenőrzött, minőségi információkat ad a pácienseknek a terápiájukkal kapcsolatban.
  • Tehermentesíti az orvost azáltal, hogy az orvos - beteg kapcsolatba beépülve megválaszolja azon kérdéseket is, amelyeket a vizitek során nincs idő megbeszélni. Lehetőséget nyújt az orvosnak a teljes folyamat kontrolljára: a páciens előre meghatározott módon és időben kapja meg az üzeneteket, a programban résztvevő páciensekről és a nekik felkínált tartalmakról minden esetben a kezelőorvos dönt, így elkerülhetőek a téves, a terápia sikerességét károsan befolyásoló információk és a betegedukációs program a terápia tényleges támogató eszközévé válik.

betegegyuttmukodes.hu - Automatizált kommunikációra épülő betegedukációs és terápiamenedzsment rendszer

A betegegyüttműködés.hu rendszer egy automatizált kommunikációra épülő modern betegedukációs és terápiamenedzsment Rendszer, amely közelebb hozza az egészségügy három legfontosabb szereplőjét: a gyógyulni kívánó pácienst, a gyógyítani akaró orvost, egészségügyi szakdolgozókat. valamint az egészségügyi intézményi rendszert. Emellett lehetőséget biztosít a korszerű terápiákat elérhetővé tevő gyógyszeripari és orvostechnikai vállalatoknak arra, hogy ne csak készítményeket, hanem sokkal többet, információkat és szolgáltatásokat juttassanak el mind a betegek, mind az őket kezelő szakemberek számára.

A Rendszer igénybevételével az egészségügyi szereplők (egészségügyi intézmények, kórházak, szakrendelések, szakmai szervezetek, államigazgatási szereplők, gyógyszertárak, gyógyszeripari gyártó vállalatok) az alábbi előnyöket aknázhatják ki:

  • Adott betegséghez vagy terápiához kapcsoltan testreszabott betegtájékoztató üzenetsorozatokat juttathatnak el a páciensek felé e-mail, sms formájában,
  • Javíthatják egy betegcsoport egészségtudatosságát,
  • Célzott kapcsolt szolgáltatásokat tudnak nyújtani egy internet alapú rendszeren keresztül az internetet nem használó pácienseknek is,
  • Betegedukáción, beteggondozáson keresztül tudják növelni a pontosabb terápiakövetést,
  • Könnyedén tudnak elérni nagy betegpopulációt,
  • Hatásukra a betegek együttműködési szintje javul, vagyis kevesebb páciens morzsolódik le, hosszabb lesz a kezelésben eltöltött idő.

A betegek a Rendszer használatával edukációs témájú üzenetküldő szolgáltatást vehetnek igénybe a kórházi kezeléssel párhuzamosan vagy annak befejezését követően. Ezen szolgáltatás keretében betegségükkel, terápiájukkal kapcsolatban kapnának ellenőrzött, minőségi információkat.

A Rendszer a betegek és választható módon hozzátartozóik részére üzenet sorozatokat küld, amelyeket a betegségükhöz vagy terápiájukhoz kapcsoltan, testreszabott szakmai szempontok alapján állít össze. Az üzenetek küldése választható módon, meghatározott gyakorisággal, e-mail vagy üzenetküldő szolgáltatás formájában történik.